Як встановити контакт між дитиною та педіатром

08 Січня 2021, 12:38
1523

Лікувати дітей набагато складніше, ніж дорослих. Їм важче пояснювати необхідність певних процедур, до того ж лікарю доводиться комунікувати й з маленькими пацієнтами, і з батьками.

Дитячий лікар – особливий. Щоб надавати дітям кваліфіковану медичну допомогу, недостатньо глибоких теоретичних знань та багаторічної практики. Потрібно розумітися на дитячій психології, власне психології хворої дитини та її дорослих представників, і усвідомлювати наявні етичні проблеми.

Адже лише здобувши довіру маленького пацієнта та його батьків, лікар може отримати детальний анамнез; переконати у необхідності проведення додаткового обстеження чи дотримання певного курсу лікування.

У Національній службі здоров'я України пропонують кілька рекомендацій, які допоможуть встановити контакт між маленькими пацієнтами та дитячим лікарем.

1. Важливо знайти спільну мову з дитиною та його родиною. Кожен пацієнт, відвідуючи лікаря, боїться не бути почутим. Клінічне інтерв’ю допоможе зібрати необхідну інформацію. При проведенні клінічного інтерв’ю у центрі уваги слід поставити власне маленького пацієнта.

2. Контакт встановлюють насамперед з дитиною (виняток - немовлята та діти раннього віку). Якщо вона не чинить опір лікарю, то батьки сприймають це як професіоналізм педіатра і починають ставитися до нього з особливою довірою.

3. Значну частку інформації можна отримати, сфокусувавшись на невербальних каналах. Звертайте увагу на вираз обличчя дитини, жестикуляцію. Вони свідчать про психічний стан пацієнта.

4. Дитячому лікарю необхідно бути відкритим, тактовним та приязним. Як білий халат, який щоразу вдягаєте, приходячи на роботу, так само вмикайте в собі доброзичливість.

5. Враховуйте вікові особливості дітей, їх рівень пізнавального і психосоціального розвитку, пережитого досвіду. Вік може вплинути на ставлення до хвороби: чим старша дитина, тим трагічніше вона сприймає свій стан, відповідно, є глибшою його психологічна травма. Лікар має точно оцінити ситуацію. Бути дуже обережним у висловлюваннях. Подавати інформацію без надлишку. Так, щоб дитина її зрозуміла.

6. Так само потрібно зважати на вік дитини, вдаючись до жартів. У малюка ще не розвинене почуття гумору, тому незрозумілий для нього жарт він може сприйняти як глузування. Загострене сприйняття підлітків також може призвести до інтерпретації дотепних висловів як образи.

7. Дітям потрібно розуміти, де вони знаходяться і що відбувається. Пояснюйте їм, що саме плануєте робити, для чого знадобляться ті чи інші медичні інструменти. Поясність кінцеву мету обстеження чи процедури. Але робити це потрібно, зважаючи на вік дитини. І, до речі, всі неприємні для дитини моменти (наприклад, огляд зіва зі шпателем) краще проводити наприкінці огляду.

8. Довіру дитини легко втратити, якщо її обдурити. Замість обману намагайтеся психологічно підготувати маленького пацієнта. Опишіть необхідні маніпуляції, які потрібно пройти, простою та зрозумілою мовою. В жодному разі не говоріть, що «буде зовсім не боляче». Краще поясніть дитині максимально доброзичливо: «медсестра зробить дуже швидко, ти відчуєш легкий неприємний дотик».

9. Важливо дотримуватися адекватної тривалості візиту. Слід враховувати психоемоційний та фізіологічний стан дитини, який вперше відвідує лікаря. Тому бесіда не має тривати понад 30 хвилин. Раціонально використовуйте час прийому.

Пам’ятайте, що дитячий лікар важливий не лише для малечі, а й для усіх членів родини!

Читайте також: 

Чи можна пити каву жінкам, які годують грудьми

Як і коли дитина має отримати перше щеплення проти туберкульозу

Підписуйтеся на сторінку Район.Медицина у facebook та стежте за телеграм-каналом «Район здорової людини», де оперативно оновлюється інформація.

Коментар
27/04/2024 П'ятниця
26.04.2024
25.04.2024