стрічка

Спростували міфи про міокардит

21 Вересня 2021, 16:14
Фейк 592
Фейк
Будь-який препарат, якщо це не плацебо може мати побічні ефекти, але це не привід відмовлятися від лікування чи профілактики захворювань.
Сьогодні розповімо про міокардит. Останні кілька місяців ця тема постійно з'являється в закордонних ЗМІ в контексті коронавірусної інфекції і вакцин від неї. Нещодавно багато маніпуляцій, фейків і правдивих тверджень масово поширюють і у нас. Якщо узагальнити, міокардит — це запальне захворювання серцевого м’яза. Зазвичай виникає внаслідок вірусної інфекції або реакції на лікарські препарати. Це може статися з будь-ким, включаючи дорослих, дітей та немовлят. Але здебільшого зустрічається у людей віком до 30 років, чоловіків вражає частіше ніж жінок, йдеться у пабліку «По той бік новин».
З’явився препринт дослідження (воно ще не рецензоване), в якому проаналізували систему звітності про несприятливі події(VAERS) та дійшли висновків, що цей побічний ефект фіксували з частотою 162,2 на мільйон щеплених хлопчиків і 13,0 на мільйон дівчаток. Але аналіз цієї системи є сумнівним способом знайти правду, тому що до неї вносяться абсолютно всі повідомлення, без відслідковування причинно-наслідкових зв’язків з вакциною. Дослідженням, що спираються на такі дані не можна сліпо довіряти, адже вони не мають контрольної групи. Повідомлення у VAERS несуть користь, але виключно, як «маячки» для привернення уваги науковців, щоб їм було простіше побачити і зрозуміти, в яких напрямках працювати надалі.
У Медичному журналі Нової Англії нещодавно вийшла стаття. В ній не відкидається взаємозв’язок міокардитів з мРНК вакцинами, але частота наводиться інша:  «Вакцина пов'язана з помітним ризиком міокардиту (від 1 до 5 випадків на 100 000 осіб). Ризик цієї потенційно серйозної побічної події та багатьох інших серйозних побічних явищ був значно збільшений після зараження SARS-CoV-2 (для міокардиту показник 11 випадків на 100 000)».
 
Ще раз: після вакцинації ймовірність міокардиту – 1-5 на 100 тисяч людей, а після перенесеного коронавірусу – 11 на 100 тисяч людей. Стаття цікава з хорошими поясненнями й наочними графіками, якщо матимете час, не полініться і прочитайте.
В оновленій влітку інформації до препарату Pfizer зазначено: «Дані свідчать про підвищений ризик міокардиту і перикардиту, особливо протягом 7 днів після другої дози. Ризик вищий серед чоловіків віком до 40 років, ніж серед жінок та чоловіків старшого віку. Найвищий ризик спостерігається у чоловіків віком від 12 до 17 років».
EMA (Європейське агентство з лікарських засобів) у своєму звіті наголошує: Дуже рідкісні випадки міокардиту і перикардиту (запальні захворювання серця) траплялися у людей, які отримували Comirnaty та Spikevax(Moderna). Ймовірність виникнення цих станів дуже низька, але ви повинні знати про симптоми, щоб мати можливість отримати швидку медичну допомогу, яка допоможе одужати та уникнути ускладнень.
Ви повинні негайно звернутися за медичною допомогою, якщо у вас є такі симптоми після вакцинації:
- задишка
- сильне серцебиття, яке може бути нерегулярним (аритмія)
- біль у грудях
Якщо у вас виникнуть запитання щодо впровадження вакцин у вашій країні, зверніться до свого медичного працівника або зверніться до відповідного національного органу охорони здоров’я.
Ніхто не заплющує очі на цю проблему, не вдає, що її не існує, в чому нас намагаються переконати антивакцинатори.
Проте не треба робити з цього істеричну новину, яка сіє паніку і нерозуміння серед людей. Потрібно інформувати і пояснювати.
В інструкції кожного дієвого препарату, якщо дочитати до побічних реакцій, можна побачити багато страшного. Наприклад, коли людина п'є безрецептурні протизапальні засоби (від болю чи підвищеної температури), ніхто ж одразу не думає, що у нього вилізуть всі наведені в інструкції «побічки» і людина помре?
 
 

Підписуйтеся на сторінку Район.Медицина у facebook та стежте за телеграм-каналом «Район здорової людини», де оперативно оновлюється інформація.

 
Коментар
18/10/2021 Понеділок
18.10.2021
17.10.2021