Знайшли помилку? Виділіть частину тексту і натисніть CTRL + Enter

Лікарка зі Старої Вижівки розповіла, чому небезпечно зловживати вітамінами

13:09 11.01.2021
235

Ольга Маркусь, яка родом зі Старої Вижівки, а нині працює у Києві, пояснила, чому деякі вітаміни можуть стати токсичними.

Вибух інтересу до харчових добавок та вітамінів відбувся вже давно. Вітаміни легкодоступні, їх можна купити в аптеках, в різних торгових точках та навіть не виходячи з дому. Цинк, вітамін С та D − зараз практично в кожній оселі. Але мало хто задумується, що більше − не означає краще. Про це вона написала на своїй сторінці у фейсбук.

Передозування вітамінів (гіпервітаміноз) зазвичай буває викликане вживанням великих доз.

Гіпервітаміноз D може спричинити такі симптоми, як анорексія, втрата ваги, часте сечовипускання, дратівливість, головний біль, апатія, серцеві аритмії. Більш серйозні наслідки включають підвищений вміст кальцію в крові, що призводить до каменів у сечовивідних шляхах, а також до кальцифікації судин та тканин, що спричинює пошкодження серця, судин та нирок.

У дорослих прийом вітаміну може стати токсичним в дозах 1250 мкг (50 000 одиниць) в день протягом декількох місяців, в крові рівень понад 150 нг/мл.

Мегадози добавок вітаміну С можуть спричинити діарею, нудоту, блювоту, печію, спазми в животі, головний біль, безсоння.

Для дорослих рекомендована добова доза вітаміну С становить від 65 до 90 мг на день, а верхня межа − 2000 мг на день.

Апельсин або чашка полуниці, подрібнений червоний перець або броколі забезпечують достатньо вітаміну С протягом дня.

Гіпервітаміноз Е. Високі дози добавок можуть впливати на згортання крові, пригнічувати агрегацію тромбоцитів, що призводить до появи синців та кровотеч. Також можливі такі симптоми: втома, слабкість, головний біль та розлад шлунково-кишкового тракту.

Допустимий верхній рівень вітаміну Е 1000 мг/добу.

Гіпервітаміноз В6. Прийом мегадоз може викликати прогресуючу сенсорну невропатію, симптоми якої включають парестезії в кистях і стопах, труднощі з ходьбою, зниження відчуття дотику, температури та вібрації.

Інші наслідки надмірного споживання вітаміну В6 включають висипання на шкірі, світлочутливість, нудоту та печію.

Не займайтесь самолікуванням! Проконсультуйтеся з лікарем перед початком прийому вітамінів.

Читайте також: У грудні в Україні виявили понад 1200 нових випадків туберкульозу

Підписуйтеся на сторінку Район.Медицина у facebook та стежте за телеграм-каналом «Район здорової людини», де оперативно оновлюється інформація.

Загрузка...
Коментарі
Загрузка...
19 січня
Сьогодні
Вчора
17.01.2021
16.01.2021
15.01.2021