Знайшли помилку? Виділіть частину тексту і натисніть CTRL + Enter

Важливо час від часу обговорювати з дитиною тему COVID-19 та його наслідки, – Уляна Супрун

15:21 14.09.2020
180

Навчання в школі в час пандемії — складний досвід.

Як допомогти дитини звикнути до нових умов навчання пояснила Уляна Супрун.

Навіть, якщо дитина не звикла розповідати про свої почуття, ймовірно, що зараз вона переживає стрес.

Можливе інфікування вірусом, хворі однокласники чи вчителі, закриття класів чи навіть цілих шкіл на карантин — все це викликає нові переживання, які докладаються до тих, що й так зазвичай турбують школярів на початку навчального року. Вже не кажучи про те, що деякі діти втратили близьких через COVID-19.

Особливо складно дітям, які мають проблеми з психічним здоров’ям. Нещодавнє опитування у Великій Британії демонструє, що 80% молодих людей з наявними проблемами психічного здоров'я відчували, що їхнє психічне здоров'я погіршилося протягом перших тижнів пандемії коронавірусу.

Зрозуміло, що батьки переживають також, особливо, коли щодня читають тривожні новини про поширення вірусу та його наслідки. Однак, вони можуть допомогти дітям подолати страхи, почуватися спокійніше та краще зосередитися на навчанні. Зібрали кілька порад, які допоможуть вашій сім’ї почуватися краще в час пандемії.

Будьте чесними та відкритими до обговорення

Уникнення розмови про тему, яка всіх хвилює, лише посилить відчуття тривоги в дитини. Тому важливо час від часу обговорювати з нею тему COVID-19 та його наслідки в школі.

Використовуйте мову та аргументи, які підкреслять активну роль дитини в цій ситуації: мий руки, не торкайся обличчя, дотримуйся фізичної дистанції одягай маску. Не треба зосереджуватися на речах, які не підконтрольні дитині — наприклад, хтось зі школярів захворів.

Уважно слухайте дитину, коли вона ділиться своїми переживаннями. Разом обговоріть можливі варіанти рішень проблеми, допоможіть обрати те рішення, яке підходить найкраще та заохотьте втілити його в реальному житті.

Назвіть страх, щоб приборкати його

Запитайте дитину, що її хвилює. Тоді допоможіть їй “назвати” це хвилювання. Наприклад, діти початкових класів можуть назвати свій страх Монстр-Хвилювайка. А діти постарше можуть називати страх просто тривогою.

Називання турбот часто допомагає приборкати страх, допомагаючи дітям зрозуміти, що вони відчувають. Це також дає батькам та дітям загальну мову емоцій, яку можна використовувати в подальших дискусіях, а також надає можливість батькам надати емоційну підтримку та стратегії подолання.

До речі, ви можете поділитися з дитиною своєю власною стратегією подолання страхів, наприклад, на роботі. Можливо, це розмови з друзями, фізичні тренування чи глибоке дихання. Дуже спокусливо сказати “Все буде добре!” чи “Просто не думай про погане!”. Але такі слова можуть перешкодити дітям зіткнутися зі своїми страхами та навчитися самотужки долати проблеми. Вони також можуть завадити дітям дотримуватися заходів безпеки COVID-19, оскільки не сприйматимуть ризик захворіти як щось реально небезпечне.

Будьте уважні щодо можливого булінгу у школі

Протягом тривалого періоду соціального дистанціювання багато дружніх стосунків напружилися або погіршилися, що може вилитися у конфлікти в школі. Крім того, сама природа хвороби COVID-19 — потужна можливість для знущань з одне одного. Якщо ви підозрюєте або ваша дитина розповіла вам про знущання в школі, на вулиці чи онлайн — переконайте її, що вона не сама і завжди може про це поговорити. Щодня говоріть з дитиною про явище булінгу (цькування), тоді вона більш охоче розповість вам про таку ситуацію, якщо опиниться в ній.

Поговоріть з дитиною про цінності доброго ставлення до інших людей і неприйнятність дискримінації й приниження. Спонукайте дитину одразу розповідати про подібні явища — вам чи іншому дорослому, якому вона довіряє.

Будьте уважні до стану дитини — якщо вона не спілкується з друзями, не хоче виходити з дому, замкнулася в собі і засмучена — можливо, в школі чи на дворі з неї знущаються.

Побудуйте передбачуваний розклад на кожен день

Якщо ми можемо керувати своїм життям — ми почуваємося в безпеці. Тому один зі способів, як батьки можуть допомогти дітям сформувати відчуття безпеки в час пандемії — створити передбачуваний розпорядок дня. Нехай дитина прокидається і засинає в один і той самий час, їсть приблизно в однаковий час, і так само виконує домашні завдання, відпочиває тощо.
Заплануйте спільні сімейні заходи у вільний час — можна прогулятися в парку або почитати чи подивитися щось разом удома.

Фокусуйтеся на позитиві

Важливо вислухати та проговорити те, що турбує дітей. Але крім цього, батьки мають заохотити дітей на позитивних моментах. Нагадайте дітям про те, що вони завжди найбільше любили в школі. Можливо, це зустрічі з друзями, улюблені вчителі, навчання новому, а може — булочки в шкільному буфеті.

Добре піклуйтеся про себе

Діти завжди помічають, коли батьки стурбовані. Навіть, якщо не говорять про це. Звісно, хвилюватися можуть всі, але старайтеся поводитися позитивно, спокійно і впевнено. Для цього не забувайте піклуватися про своє здоров’я — як фізичне, так і психічне. Регулярно відвідуйте свого сімейного лікаря, і за потреби — зверніться до фахівця з психічного здоров’я.

Читайте також: Волинь та Рівненщина – серед регіонів, де найнижчі показники охопленням щепленнями дітей

Підписуйтеся на сторінку Район.Медицина у facebook та стежте за телеграм-каналом «Район здорової людини», де оперативно оновлюється інформація.

Загрузка...
Загрузка...
Коментарі
29 вересня
Сьогодні
Вчора
27.09.2020
26.09.2020