На які послуги має право пацієнт з інсультом та куди звертатись у разі відмови

06 Січня 2024, 14:51
На які послуги має право пацієнт з інсультом та куди звертатись у разі відмови 4050
На які послуги має право пацієнт з інсультом та куди звертатись у разі відмови

Діагностика інсульту, надання першої допомоги, лікування та реабілітація в гострому періоді є безоплатними для всіх громадян. 

Це забезпечує Програма медичних гарантій Національної служби здоров’я України (НСЗУ), повідомляє Міністерство охорони здоров'я. 

НСЗУ також оплачує витратні матеріали, ліки із Нацпереліку основних лікарських засобів та харчування в умовах стаціонару. Тобто, пацієнтам з інсультом має бути безоплатно надана вся необхідна перша медична допомога.

Направлення від сімейного лікаря для пацієнтів із підозрою на інсульт не потрібне, зазначають у МОЗ.

Національна служба здоров’я України також оплачує вторинну профілактику інсульту. Це дії для зниження ризику рецидиву в пацієнтів, які вже перенесли інсульт, зокрема лікування супутніх серцево-судинних хвороб та аритмії. Призначені лікарем препарати, які входять у програму «доступні ліки», також можна буде отримати безоплатно або з невеликою доплатою. Вторинна профілактика має проходити на всіх етапах відновлення пацієнта: і в лікарні, і вдома.

Повний перелік послуг, які є безоплатними для пацієнтів з інсультом за посиланням (пункт 9).

Що робити, якщо від вас вимагають оплатити лікування або ж повернути кошти за надане лікування інсульту

У Міністерстві охорони здоров'я радять звернутися із письмовою скаргою до керівника медичного закладу. Якщо це не допоможе – написати скаргу до Департаменту охорони здоров’я у вашому місті чи регіоні, або до власника медзакладу – відповідного органу місцевої влади. Зазвичай, у назві лікарні зазначено, хто є її власником. Дуже ймовірно, що людина із інсультом не може займатися такими речами – безпечніше та ефективніше, щоб скарги подавали близькі люди пацієнта.

Якщо ж не вдається розв’язати проблему на місцевому рівні, варто подати скаргу в НСЗУ через контакт-центр за номером 16-77 або листом на поштову адресу: м. Київ, пр-т Степана Бандери, 19, індекс 04073, або на електронну адресу [email protected]

Нагадаємо, також ми писали про те, якими можуть бути наслідки для медзакладів через скарги пацієнтів.

Читайте також: У Нацслужбі здоров’я запустять електронний «кабінет пацієнта»

Коментар
28/04/2024 Неділя
28.04.2024
27.04.2024