У Нацслужбі здоров'я закликали українців скаржитися на неякісну медичну допомогу: як це зробити

16 Грудня 2023, 12:13
У Нацслужбі здоров'я закликали українців скаржитися на неякісну медичну допомогу: як це зробити 1754
У Нацслужбі здоров'я закликали українців скаржитися на неякісну медичну допомогу: як це зробити

Керівниця Національної служби здоров’я Наталія Гусак закликала пацієнтів активніше скаржитися на неякісні медичні послуги. Залишити звернення можна на сайті НСЗУ або за номером гарячої лінії. 

Як повідомила Наталія Гусак на своїй сторінці у фейсбуці, люди скаржаться їй у соціальних мережах на те, що змушені за власні кошти купувати ліки, які вони мають отримувати безкоштовно. 

«Написала медична сестра, син якої потрапив у дитячу лікарню. Їй щоденно давали список ліків, які вона повинна була купити для лікування дитини. Нічого – від слова ВЗАГАЛІ – медзаклад не забезпечив.

Також мені написав військовий, мамі якого в одній з міських лікарень Україні так само вручили список ліків, які треба придбати на операцію. І порекомендували зробити це в аптеці, що розташована в самій лікарні.

А ще мені написав чоловік, якого госпіталізували із тиском 160 на 110 в райлікарню. Сказали, медикаменти є лише на 2 дні лікування, далі – все за власний рахунок. Мовляв, НСЗУ не оплачує більше. Тож на третій день відправили в аптеку з традиційним переліком ліків. «А що робити – хочеться, щоб вилікували», – написала очільниця НСЗУ.

На її думку, люди не скаржаться офіційно, оскільки бояться «медичного булінгу». Також очільниця НСЗУ звернулася до тих хто відповідає за якісне надання послуг пацієнтам.

«Шановні голови громад, керівники медзакладів, медики! Підписуючи договір з НСЗУ, ви зобов’язуєтеся в межах пакета забезпечувати пацієнтів необхідними ліками та медичними виробами. А значить люди в стаціонарах мають отримувати не листочок в аптеку, а ліки, що входять до Нацпереліку. І ви точно не маєте права обманювати, що медикаменти є лише на два дні – насправді, держава фінансує весь період лікування, а за потреби – і реабілітації. І так, ви точно про це знаєте, я просто зараз вчергове говорю про це вголос. То скажіть чесно: вам не соромно?», – зазначає Наталія Гусак.

За її словами, цьогоріч НСЗУ виплатила надавачам спеціалізованої медичної допомоги 91,675 мільярда гривень. Вчасно і в повному обсязі. За ці гроші пацієнти мали отримати послугу, прописану в договорі: безоплатну, доступну, якісну. 

«Натомість військовий, який прийшов на тиждень у відпустку, біжить в аптеку купити системи для мами. Цей військовий сьогодні ризикує власним життям, захищаючи кожного з нас, а його маму не можуть забезпечити нормальним стаціонарним лікуванням! Хоча кошти на це справно отримують», – каже Наталія Гусак.

Гусак закликала збирати «листи щастя», чеки з аптек та подавати письмову або усну скаргу. Це можна зробити двома способами: 

  • звернення, яке є на сайті НСЗУ в розділі «Громадянам»;
  • номер гарячої лінії НСЗУ 16-77.

Читайте також: МОЗ нагадує, що вимагати гроші у пацієнта – злочин

Коментар
27/04/2024 Субота
27.04.2024
26.04.2024