Як пацієнту залишити скаргу при відмові у безоплатному лікуванні: інструкція від Нацслужби здоров'я

27 Вересня 2023, 16:46
Як пацієнту залишити скаргу при відмові у безоплатному лікуванні: інструкція від Нацслужби здоров'я 3094
Як пацієнту залишити скаргу при відмові у безоплатному лікуванні: інструкція від Нацслужби здоров'я

Відмова пацієнту у лікарні, яка має договір з НСЗУ, надати безоплатну медичну допомогу є порушенням прав пацієнта.

Лікарня надає медичну допомогу за договором із НСЗУ? А у пацієнтів вимагають купувати ліки, які є в Національному переліку основних лікарських засобів, або наполегливо радять сплатити за медичні послуги, які покриває Програма медичних гарантій? Знайте — це порушення прав пацієнта. Не залишайте це в собі. Залишайте скаргу! Як це зробити – детальніше розповіли у Нацслужбі здоров'я.

Спочатку поцікавтеся у медичного працівника, в чому причина необхідності сплачувати за медичні послуги, гарантовані Програмою медгарантій. Ви також можете звернутися до керівника медичного закладу за роз’ясненням.

Як залишити скаргу НСЗУ при відмові у безоплатному лікуванні

  •  через електронну форму на сайті: http://surl.li/cfabt;

  • за телефоном контакт-центру 16-77.

До речі, подати звернення до НСЗУ може або сам пацієнт, або його уповноважена особа. Якщо звернення подає уповноважена особа, потрібно надати документ, який підтверджує право подавати звернення від імені пацієнта.

Загальні рекомендації щодо подачі звернення про порушення прав пацієнта:

  • Зазначте прізвище, ім’я та по батькові пацієнта, дату народження (в форматі день, місяць, рік народження) і зазначте дату події, яка сталась з пацієнтом.

  • Правильно вкажіть назву лікарні. Якщо маєте змогу, додайте код ЄДРПОУ — його легко знайти в інтернеті.

  • Напишіть посаду, прізвище, ім’я та по батькові особи, яка вимагала оплату за медичні послуги, ліки чи інші матеріали.

  • Детально опишіть ситуацію: які саме ліки у вас вимагають докупити. За можливістю зазначте суму коштів, яку вам довелось витратити, або яку з вас вимагали. За можливості, додайте копії чеків на ліки чи медичні послуги, які довелося придбати за власний кошт.

  • Вкажіть свої контакти, які допоможуть з вами зв’язатися: номер телефону, електронну адресу.

Переглянути статистику обробки скарг можна на дашборді НСЗУ «Інформація щодо ведення та опрацювання скарг, які подані до НСЗУ» http://surl.li/hfpwq. У 2023 році до НСЗУ надійшло 1880 скарг, з них понад 73% — мають виявлені порушення. За 165 скаргами права пацієнтів поновлено, за майже 600-ма результатом є або початок претензійної роботи, або перенаправлення до розгляду за належністю.

Читайте також: Як і куди поскаржитися на порушення ваших прав у медичному закладі: рекомендації від НСЗУ

Коментар
28/04/2024 Субота
27.04.2024
26.04.2024