Вечірки, бізнес та вино: як в Україні популяризують науку

18 Грудня 2020, 19:00
Анна Орєхова 1683
Анна Орєхова

Популяризація науки – це мета організації INSCIENCE. Команда намагається бути містком між медіа та науковцями.

Їх співзасновниця та партнерка Анна Орєхова стала спікеркою на п’ятому West Media Forum. Вона поділилася своїм досвідом у журналістиці та у сфері популяризації науки й розповіла, де медійникам шукати вчених і доказових лікарів для матеріалів. Поділилася, як обрати влучний формат для публікацій.

Журналісти Район.Медицина перейняли досвід спікерки та виділили найцікавіше.

Анна Орєхова розповіла про проєкти та події, які організовувала їхня команда. Завдяки INSCIENCE у 2018 році відбувалася найбільша науково-популярна конференція в Україні. Туди запросили спікерів NASA, MARS SOCIETY та Національної академії наук України.

Читайте також: Як не привести на ефір дезінформатора: поради від журналістки Наталії Бушковської

За словами спікерки, на конференцію прийшли 1200 людей. Тоді організатори побачили, що в Україні є чималий попит на науковий контент. Згодом організація запустила ще декілька проєктів. Це, зокрема, SCIENCE AFTER DARK (наукові вечірки в музеях) та Лекторій SCIENCE AND WINE (щомісячні лекції на близькі кожному теми під келих вина).

«SCIENCE AND WINE – це коли ви під келих вина ввечері можете піти в музей. Послухати наукові лекції і гарно провести час»,– розповіла Анна Орєхова.

Читайте також: Як писати про психічне здоров’я і не нашкодити: конспект за лекцією Дарії Озерної

SCIENCE TEENS PROGRAM – безкоштовна програма популяризації науки для підлітків. Науковці читають для них цікаві лекції чи проводять воркшопи.

CORPORATE PROGRAM – це науково-популярна програма для бізнесу, де науковці читають лекції для співробітників кампаній.

SPECIAL PROGECTS IN MEDIA – це спецпроєкти та статті в медіа про науку, інновації, українських науковців та їхні дослідження.

«У рамках кожного з  цих проєктів ми хотіли би співпрацювати із медіа: не лише столичними а й з регіональними», – зазначила спікерка.

Читайте також: Хто і за що відповідає в українській системі охорони здоров'я

Співзасновниця INSCIENCE розповіла про платформу для якісної комунікації на теми науки та здоров’я «Науковий метод».

«Після початку карантину ми помітили дві тенденції: з одного боку журналісти зверталися до нас та просили контакти науковців. З іншого – зросла кількість фейків. Ми почали думати, як з цим боротися», – зазначила експертка.

Вона розповіла, що неправдива історія в середньому досягає 1500 людей в шість разів швидше, ніж правдива. Про це говорить найбільше дослідження щодо розповсюдження неправдивих новин онлайн.

Читайте також: Ми всі профани: редакторка Liga.Life поділилася секретами створення текстів про здоров'я

Команда INSCIENCE розуміла, що є чимало проєктів, які працюють над спростуванням фейків. Тому вони вирішили створити проєкт, який би запобігав виникненню дезінформації.

«Ми створили відкриту базу науковців та медиків доказової медицини, які готові були працювати з медіа. Експерти з нашої бази вміють зрозуміло пояснити складні речі», – переконала спікерка.

Експертка розповіла, як користуватися їхньою платформою і базою експертів та експерток. Зазначила, що в базі вказані номери експертів. Тому всі можуть з ними контактувати безпосередньо.

Читайте також: Фейк про перелом за 15 тисяч або Які болі у експертів сфери охорони здоров'я

Анна Орєхова неодноразово нагадувала, що співпраця медіа та науки – це цікаво та корисно. Так, можна створювати оригінальний і корисний контент та підвищувати довіру читачів до перевіреної інформації.

«Журналісти впливають на погляди та поведінку людей, тому варто ретельно обирати джерела. Науковці та лікарі доказової медицини – це люди, до яких варто дослухатися. Тому чим більше у ваших матеріалах буде науковців, тим вищою буде довіра до перевіреної інформації у людей. Відповідно читачі рідше віритимуть фейкам», – підкреслила спікерка.

***

Заходи відбулися за підтримки проекту Агентства США з міжнародного розвитку (USAID) «Медійна програма в Україні», що реалізується міжнародною організацією Internews. Ця програма зміцнює українські медіа та розширює доступ до якісної інформації

Олена ШВИДНЮК

Коментар
29/03/2024 Четвер
28.03.2024
27.03.2024