«Наше завдання – надати пацієнту послугу швидко та якісно», – медична директорка клініки «Біхелсі»
Оснащена сучасним медичним обладнанням, кваліфікований персонал, співпраця з фахівцями провідних профільних центрів України, зручність та якість в обслуговуванні – такою постає перед пацієнтами мережа клінік «Біхелсі», перше відділення якої відкрилося у Луцьку наприкінці 2020 року, а тепер налічує 13 філій.
Майже два роки медичною директоркою клініки сімейної медицини є Надія Шкоропад. Заодно лікарка контролює дотримання якості обслуговування первинної медичної допомоги в мережі клінік. Тож сьогодні розмовляємо з лікаркою про те, що привело її в медицину, про діяльність «Біхелсі» та доступність приватної клініки для звичайного пацієнта.
– Надіє Венедиктівно, розкажіть, будь ласка, скільки років Ви в медицині і що привело Вас у цю професію?
– У мене бабуся була медичною сестрою, я дуже часто була в неї на роботі. Мені це дуже подобалась. І я з класу шостого-сьомого вже мріяла бути лікаркою. У 1998 році закінчила Львівський національний медичний університет ім. Данила Галицького, тоді ж пройшла інтернатуру по терапії. З 1999 року я працювала на посаді терапевтки, а наступні 17 років – на посаді завідувачки амбулаторії у Гіркій Полонці. У 2014 році перейшла в комунальний заклад Луцької районної ради первинної медичної допомоги заступницею. Там попрацювала рік, потім повернулася знову в Гірку-Полонку завідувачкою амбулаторії. А вже з 2021 року я працюю в клініці сімейної медицини «Біхелсі».
– А що вас привело у «Біхелсі»? Чим привабила робота в клініці?
– Так сталося, що нашу амбулаторію у Гіркій Полонці мали передати в комунальну власність у Ківерцівський район. Мені ця ситуація була трохи незрозуміла, коли заклад передають з рук в руки, як річ. Мене така ситуація і обурювала, і непокоїла. Почала шукати альтернативу для себе, де я б могла свої знання застосувати на практиці. Одного дня недалеко від дому натрапила на рекламу «Біхелсі», яка позиціонувала себе як клініка сімейної медицини. Тобто це слово «сімейна медицина» мені запало в голову, подумалося, що там можна щось для себе знайти. Зателефонувала директору Івану Гусаку, запитала за вакансію, пройшла співбесіду і через півтора місяця я вже працювала в клініці на вулиці Декабристів. Потім ми відкрили клініку на вул. Коперника, далі – на Львівській.
Читайте також: До кінця червня консультація невролога у луцькій клініці «Біхелсі» – 200 гривень
– Чим Ви займаєтеся у клініці? Що Вас більше приваблює в цій роботі?
– На початку була сімейною лікаркою, і мені ця частина роботи найбільш до вподоби, бо люблю працювати з людьми. А за сумісництвом я виконую роботу медичної директорки, де основним моїм завданням є методична, організаційна робота. Попередній досвід завідувачки амбулаторії дуже допоміг в цьому плані. Хоча структура комунального закладу дещо відрізняється від приватної клініки. Ми хочемо надати пацієнту якнайбільший спектр якісних послуг у максимально короткий час, щоб він був задоволений та повернувся до нас ще.
Одним із наших нововведень є створена телефонна мережа, де адміністратори контролюють усі дзвінки до сімейних лікарів, коли він, наприклад, не може взяти телефон. Це ж стосується і ситуацій, коли пацієнти телефонують у поза робочий час чи у вихідні. Адміністратор обов’язково повідомляє лікаря у месенджері та скеровує пацієнта на прийом чи онлайн-консультацію. Таким чином лікарю можна скинути результати аналізів, а він – призначити лікування. Це зручно і для лікаря, і для пацієнта. Такого ми не побачимо у комунальних закладах області. Тобто тут є порядок, є чіткі правила прийому пацієнтів. Ми маємо контролювати якість надання своїх послуг і визначати та швидко виправити недоліки.
– Побутує думка, що приватні клініки – малодоступні до середньостатистичного пацієнта. Скільки пацієнтів обслуговують у мережі «Біхелсі»?
– Із запровадженням медичної реформи клініка сімейної медицини стала доступною для усіх без винятку пацієнтів, адже ми уклали договір із Нацслужбою здоров’я, і тепер за їх обслуговування, як і за деякі види обстежень та аналізів, сплачує клініці саме вона, а не пацієнт. На сьогодні з нашими сімейними лікарями уклали угоди 41 812 пацієнтів. Всього у мережі клініки працює 38 сімейних лікарів, 20 педіатрів, 20 вузьких спеціалістів – це гінеколог, невропатолог, кардіолог, ендокринолог, дерматолог, реабілітолог, гінеколог, ревматолог, гастроенетеролог. І з будь-ким людина може укласти декларацію на свій вибір, незалежно від того, де вона проживає чи прописана.
Приймають лікарі по запису на визначену годину і час, обслуговують максимум 20 пацієнтів у день. Є пацієнти, яких обслуговуємо поза чергою – в екстрених випадках. Окрім того, якщо наш лікар дає направлення пацієнту до комунального закладу на певне обстеження, то це обстеження для пацієнта також буде безкоштовним. Якщо обстеження йде поза пакетом послуг, то, відповідно, послуга буде платною.
– Скажіть, які послуги можна отримати у вашій клініці? Наприклад, пацієнт прийшов до лікаря, і лікар назначив обстеження. Які обстеження у вас проводять?
– Проводимо усі обстеження згідно з пакетом послуг. Це загальний аналіз крові, загальний аналіз сечі, холестерин, глюкоза, гепатити, скринінги на гепатити, скринінги діток на гемоглобіни, тестування на вагітність і безкоштовна вакцинація згідно з календарем щеплень в Україні. Якщо пацієнт хоче додатково зробити щеплення, наприклад, від грипу, то сімейний лікар дає рецепт на вакцину, пацієнт купує її за свої кошти, а ми щеплюємо. Також, як уже зазначала, наші лікарі можуть скерувати на дообстеження, виписувати рецепти на «Доступні ліки».
– Розкажіть про свої обов'язки як медичної директорки. Що виходить у Вашу компетенцію?
– Це більше контроль за якістю надання медичної послуги, зокрема, і вакцинації. Ми маємо вакцинувати всіх діток та дорослих згідно з календарем щеплень. Контролюю відсоткові показники рутинної вакцинації. А також – виконання Міністерських наказів, внутрішньо-трудового розпорядку, дотримання медсестрами всіх правил та нормативів, санітарно-епідемічних норм. Контролюю обстеження немовлят, пацієнтів старше 40 років, котрі мають хронічні хвороби чи підвищений ризик виникнення таких хвороб. Також проводимо медогляд школярів, а при виявленні патологій – скеровуємо на дообстеження до вузькопрофільних спеціалістів.
– З якими хворобами переважно до вас пацієнти звертаються до сімейних лікарів?
– З різними. Немає такого, що звертаються з якимись певними захворюваннями. Починаючи від гострих респіраторних інфекцій, бронхітів, гіпертонічної хвороби, цукрового діабету, виразки шлунку, різних травм. Є онкопацієнти, дітки. Не можна сказати, що до сімейного лікаря йдуть тільки з кашлями. Це дуже великий об'єм роботи. Окрім того, наші лікарі пройшли навчання із надання психологічної допомоги. Також у майбутньому плануємо укласти з Нацслужбою здоров’я новий пакет послуг з надання мобільної паліативної допомоги.
– На початку війни, а найбільше – з жовтня минулого року, всі медзаклади постали перед такою гострою проблемою, як відключення світла. Відповідно, зберігання вакцин постало під великим питанням. Як справилися з тим завданням?
– Справилися добре, тому що у нас на кожній філії є холодильник. Маємо методичні рекомендації дій медичного працівника при відключенні холодильників від електромережі, що вони мають робити в такому випадку. Наше керівництво закупило у кожне відділення генератори, тому ми не мали проблем при відсутності електропостачання. Всі вакцини зберігалися у належному температурному режимі. За це відповідали старші медичні сестри кожного відділення.
– Сьогодні чи не усі медзаклади стикнулися з проблемою відсутності деяких вакцин. У вас всі є вакцини для календарних щеплень?
– Ні, не всі. Адже ми також залежимо від централізованих поставок, як і комунальні медзаклади. Однак ми даємо вибір пацієнту: якщо ви хочете, наприклад, перед школою прищепити дитину відсутньою з нас вакциною, є альтернатива купити її за власні кошти. Якщо пацієнт може дозволити собі купити вакцину - ми проводимо щеплення.
– Назвіть, будь ласка, основні тези, чому в вашій клініці набагато краще для пацієнта, ніж в комунальній?
– По-перше, «Біхелсі» – це клініка без черг. Пацієнт може записатися на прийом до лікаря в зручний для нього час. По-друге – телефонна мережа та онлайн-консультації, про що я вже розповідала. По-третє – чудовий професійний колектив, коли лікарі розуміють тебе з пів слова. Четвертий фактор – хороша заробітна плата лікарів, що спонукає якісно і на совість виконувати свої обов'язки, рости професійно, постійно вчитися, адже медицина не стоїть на місці. Є нові протоколи лікування, і лікар повинен дотримуватися правил доказової медицини.
Ще одна вагома причина – це доступність для звичайного пацієнта. Також маємо комфортні умови створені і для лікаря, і для пацієнта: сучасний ремонт, сучасну техніку, обладнання.
Тож ми завжди будемо раді прийняти у себе нових пацієнтів.