Шахраї телефонують під виглядом «лікарів» та «медсестер» і викрадають персональні дані

Шахраї під виглядом «лікарів» та «медсестер» телефонують людям та повідомляють про необхідність тимчасової перереєстрації в системі eHealth і просять назвати код з SMS. У такий спосіб вони викрадають персональні дані абонентів.
Про це повідомляється на фейсбук-сторінці Центру стратегічних комунікацій та інформаційної безпеки.
«У разі отримання коду аферисти можуть прив’язати свій номер телефону до цифрового запису і отримати доступ до персональних даних жертви», – цитує стратком проєкт кіберполіції BRAMA.
Щоб не потрапити на гачок шахраїв, потрібно врахувати, що:
- сімейні лікарні не телефонують пацієнтам для отримання будь-яких кодів;
- дані пацієнтів у eHealth не зникають і не потребують «відновлення»;
- будь-які зміни в системі охорони здоров'я відбуваються лише за вашої особистої присутності.
Нагадаємо, у НСЗУ розповіли, чи телефонують медичні працівники пацієнту, аби отримати підтвердження дій в ЕСОЗ.
«Так, існують процеси, у яких медичному працівнику необхідно отримати підтвердження тієї чи іншої інформації у пацієнта. При цьому отримати таке підтвердження можливо не обов'язково відвідуючи лікаря», – розповіли у НСЗУ.
Так, зокрема, лікар може особисто зателефонувати пацієнту або ж зв'язатися іншими засобами телекомунікації (через месенджери) у разі:
- якщо в процесі проведення верифікації лікарем виявлено, що у персональних даних пацієнта допущено помилку або неточність: лікар телефоном уточнить, чи актуальні дані пацієнта та за потреби – змінить їх. Для цього пацієнт має повідомити лікарю код підтвердження з повідомлення.
Зверніть увагу, що в ЕСОЗ не передбачена жодна «тимчасова перереєстрація» та її підтвердження через СМС.
-
Сьогодні
-
Завтра
-
Незабаром