Реформа МСЕК: як діяти, якщо ви не згідні з рішенням експертної комісії

Нова система оцінювання повсякденного функціонування людини створена для того, щоб зробити цей процес прозорішим, справедливішим і комфортнішим для кожного.
У Міністерстві охорони здоров'я нагадали про права пацієнтів та членів команд під час проведення оцінювання та про можливість оскарження рішень команд в новій системі.
У МОЗ зазначають, що аудіо та відеофіксація оцінювання дозволяється для цілей оцінювання або оскарження, із дотриманням прав людини та законодавства у процесі запису. І пацієнт, і заклад охорони здоров'я мають право знімати процес оцінювання, адже відкритість і прозорість — основа нової системи.
Читайте також: Реформа МСЕК: гарячі лінії та інструменти для підтримки
Проте відеозапис має використовуватися виключно для з’ясування об’єктивних обставин, до прикладу в процесі оскарження. Публічне розміщення таких матеріалів без згоди задіяних сторін є порушенням прав людини та вимог законодавства.
Представник пацієнта може бути присутній на оцінюванні, за умови наявності відповідної заяви.
Читайте також: Як оскаржити рішення експертної команди лікарів: роз'яснення МОЗ
Якщо пацієнт не згоден з рішенням чи має сумніви, можна подати скаргу протягом 40 днів від винесення рішення. Скаргу розгляне Центр оцінювання функціонального стану особи. Це цивілізований шлях до розв'язання будь-яких питань чи непорозумінь.
«Просимо з повагою ставитись один до одного, а також до роботи лікарів, які приймають рішення керуючись законодавством і критеріями, що визначені в ньому, а також сучасними клінічними настановами щодо можливості відновлення здоровʼя та реабілітаційного потенціалу людини», – зазначають у МОЗ.
Лікарі експертних команд проробили титанічну роботу, щоб забезпечити вчасний перехід на нову систему оцінювання, і ця праця є дуже цінною.
Наразі вже створено понад 1 500 експертних команд, до роботи в яких залучено майже шість тисяч лікарів. Команди працюють у 290 медзакладах по всій країні та вже розглянули більш як 10 000 справ.
Взаємоповага — засада успішного результату у будь-якій ситуації.
Важливо проявляти терпіння і тактовність один до одного. Спокійні та чіткі пояснення щодо процесу та критеріїв допоможуть зняти напругу.
Пацієнт має право і можливість на незгоду з рішенням та його оскарження. Важливо чітко зафіксувати обґрунтування щодо рішення у протоколі та повідомляти пацієнтів про можливість оскарження, зокрема допомогти з більш детальною інформацією щодо оформлення скарги, яка доступна на сайті МОЗ України.
Тиск, образи, погрози чи агресивна поведінка є неприпустимими з будь-якого боку. Це не тільки порушує етичні норми, а й шкодить ефективному спілкуванню, зазначили у міністерстві.
Нагадаємо, реформа медико-соціальної експертизи передбачає впровадження оцінювання повсякденного функціонування особи (скорочено — оцінювання). В її основі — робота експертних команд, які забезпечують об’єктивність, прозорість та професійність у прийнятті рішень. Розпочалося впровадження медичної частини реформи, яка триватиме та удосконалюватиметься протягом 2025 року, з 1 січня 2025 року.
Читайте також: Двом прокурорам та двом посадовцям МСЕК повідомили про підозру про зловживання під час отриманням інвалідності
Спадщина радянського союзу: Радуцький спробував пояснити, чому керівники МСЕК беруть хабарі
Обмежено придатні військовозобов'язані мають пройти ВЛК до 5 лютого 2025 року, – Міноборони