Після розголосу у Волинській обллікарні повернули гроші пацієнтці, які та сплатила лікарю за операцію
У Волинській обласній лікарні після розголосу у соцмережах та звернення до Нацслужби здоров'я повернули 16,6 тисячі гривень пацієнтці за операцію, яка мала б бути безоплатною.
Про це розповіла на своїй сторінці у фейсбуці її донька Ганна Чабарай.
Все почалося з того, що мама авторки посту впала з велосипеда, серйозно пошкодивши коліно. У місцевій лікарні, куди звернулася жінка, видали направлення до обласної лікарні для проведення операції. Зазначалося, що лікування фінансується державою, що дало надію на відсутність витрат.
Однак, перебуваючи у медзакладі, ще до операції жінка дізналася від інших пацієнтів, що таке «державне фінансування» на практиці може обійтися в середньому в 15 тисяч гривень. Попри те, що вона отримала направлення на безкоштовне лікування, попередження про можливі витрати від лікарів не було.
І вже під час операції матері озвучили, що анестезіологічні послуги коштуватимуть дві тисячі гривень, які потрібно було передати в руки лікарю-анестезіологу без квитанції чи документів. Сама операція пройшла успішно, але згодом лікар повідомив жінці про необхідність сплатити ще 14 400 гривень вже під час виписки, в неділю, коли бухгалтерія не працювала, що унеможливило отримання будь-якого чеку чи рахунку.
Дочка пацієнтки, яка працює журналісткою та неодноразово писала матеріали про медичну реформу, права пацієнтів і механізми медичної реформи, подала скаргу до Національної служби здоров'я України (НСЗУ).
Читайте також: У Нацслужбі здоров'я розповіли, якими можуть бути наслідки для медзакладів через скарги пацієнтів
Відповідь була швидкою: підтверджено, що лікарня має договір з НСЗУ і операції, подібні до цієї, повинні бути безкоштовними для пацієнтів. Але в обласній лікарні, отримавши цю інформацію, відповіли, що пацієнтку поінформували про те, що операція включала додаткові «одноразові насадки» до медичного обладнання, на які держава не виділяє коштів. Окрім цього, у лікарні стверджували, що пацієнтка була поінформована про вартість послуг після операції і добровільно погодилася сплатити кошти.
Пацієнтка та її дочка заперечують будь-яке інформування про додаткові витрати до або після операції. Також Ганна Чабарай зазначає, що її мамі не надали жодних документів або квитанцій, які підтверджували б заявлені лікарнею витрати.
Читайте також: На медзаклади Волині у Нацслужбі здоров’я за рік зареєстрували 43 скарги від пацієнтів, – Наталія Гусак
Коли ж ситуація набула розголосу у соцмережах, з нею зв’язався директор лікарні.
«Він пообіцяв розібратися в ситуації того ж дня, як повернеться з відрядження. Також зі мною поговорив фахівець з НСЗУ. Після його дзвінка в лікарню розпочали службове розслідування. Мене запевнили, що винні отримають догани. Тобто порушення таки було», – зауважує Ганна Чабарай у коментарі «Українська правда.Життя»
За її словами, матері уже повернули кошти, які вона заплатила у медичному закладі.
Ганна сподівається, що розголос допоможе уникнути таких ситуацій іншим пацієнтам.
Реакція НСЗУ
У коментарі для «УП. Життя» начальник відділу роботи зі скаргами пацієнтів НСЗУ Тарас Стеценко розповів про скаргу стосовно цього інциденту.
«Перед випискою до пацієнтки звернувся медичний персонал з вимогою «подяки». У неї було три варіанти, як вчинити: відмовитися; у присутності лікарів зателефонувати на гарячу лінію НСЗУ і запитати, чи такі дії медиків є правомірними, їй відповіли б «ні» і все закінчилося б; заплатити. Жінка обрала останній, сплатила кошти і лише потім повідомила про це свою доньку», – каже Тарас Стеценко.
Стеценко звернувся до Волинської обласної клінічної лікарні з вимогою прокоментувати ситуацію.
Читайте також: За рік Нацслужба здоров'я отримала майже 2,7 тисячі скарг від пацієнтів
«У медзакладі відповіли, що 25 серпня пацієнтку проінформували про загальну вартість медичних послуг, а оскільки це був вихідний, то рахунок сформовано 26 серпня. Утім, за словами доньки пацієнтки, доказів передачі коштів немає», – розповідає начальник відділу роботи зі скаргами пацієнтів НСЗУ.
За словами Стеценка, коли він отримав відповідь від лікарні, то її надіслали доньці потерпілої.
«Якщо пацієнт не погоджується з баченням лікарні, то ми передаємо справу в правоохоронні органи. Але ми не отримали відповідь від пацієнтки. Для подальших дій нам потрібна реакція. У цьому випадку її відсутність прирівнюється до мовчазної згоди. Якщо ми отримали б заперечення, то перенаправили б його до правоохоронців. НСЗУ не має повноважень проводити розслідування», – зауважує Тарас Стеценко.
Наразі усім причетним лікарям винесли догани, а пацієнтці повернули кошти ті медики, які їх взяли, стверджує начальник відділу роботи зі скаргами пацієнтів НСЗУ Тарас Стеценко.
Фахівець наголошує, якщо пацієнт чи його рідні зіштовхуться з такою ситуацією, то варто звертатися до НСЗУ у момент вимагання грошей. Зробити це можна, зателефонувавши на «гарячу лінію» за номером 16-77.
Натомість коли кошти вже передані, а підтвердження немає, то повернути їх складніше.
Також можна подати скаргу письмово – її розглядають протягом 30 робочих днів. Зробити це можна кількома способами:
-
заповнити форму на сайті НСЗУ в розділі «Громадянам»;
-
надіслати офіційний лист на електронну пошту [email protected] або на адресу: проспект Степана Бандери, 19, м. Київ, 04073;
-
написати звернення під час особистого прийому громадян за тією ж адресою.
Нагадаємо, з 2018 року в Україні діє Програма медичних гарантій, яка покриває всі види медичної допомоги, зокрема й хірургічні втручання. Перелік лікарень, які уклали договори з НСЗУ можна переглянути за посиланням.
-
Сьогодні
-
Завтра
-
Незабаром