Як протидіяти відмові у безоплатному лікуванні: поради Нацслужби здоров'я
Ви мали намір записатися до гінеколога на огляд з метою профілактики, а вам відмовили у жіночій консультації, яка має договір із НСЗУ за пакетом «Профілактика, діагностика, спостереження та лікування в амбулаторних умовах»? Ви прийшли здати аналізи з направленням, а вас попросили спочатку сплатити благодійний внесок?
На жаль, випадки, коли пацієнтам безпідставно відмовляють у наданні безоплатних послуг — гарантованих Програмою медичних гарантій — досі трапляються. Як цьому можна протидіяти – нагадали у Нацслужбі здоров'я.
1. Знайте свої права щодо доступу до безоплатної медичної допомоги та ліків. Знайти інформацію можна:на фейсбук-сторінці НСЗУ
-
у посібнику «Гід по Програмі медичних гарантій»
-
на інформаційних стендах в лікарнях.
2. Якщо ви знаєте напевно, що медична послуга покривається Програмою медичних гарантій, не соромтеся запитати у медичного працівника, чому вам необхідно платити за це кошти. Часто проблема вирішується вже на цьому етапі. Якщо ні, то:
3. Зверніться до керівника лікарні за роз’ясненням або залиште скаргу.
4. При відмові у безоплатному лікуванні залишайте скаргу НСЗУ через електронну форму на сайті, або за номером 16-77.