Як діяти пацієнту, якому відмовляють у безоплатному лікуванні: що кажуть у МОЗ

01 Серпня 2024, 17:06
Як діяти пацієнту, якому відмовляють у безоплатному лікуванні: що кажуть у МОЗ 1029
Як діяти пацієнту, якому відмовляють у безоплатному лікуванні: що кажуть у МОЗ

Програма медичних гарантій забезпечує пацієнтам безоплатне лікування, включно з обстеженнями та ліками.

Проте іноді трапляються випадки, коли в лікарні відмовляють у безоплатному лікуванні. Це неприпустимо.

Що робити в таких ситуаціях – розповіли у Міністерстві охорони здоров'я. 

Перш за все, зверніться до керівника лікарні або до власника закладу охорони здоров’я — відповідного органу місцевої влади. Якщо це не допомогло, подайте скаргу до Національної служби здоров'я України, радять у МОЗ.

Дзвінок до контакт-центру НСЗУ чи подання скарги — це не формальність. Вони реагують на кожне звернення.

Строк розгляду скарги — 30 робочих днів, але здебільшого це займає до десяти робочих днів.

Щоб правильно подати скаргу, потрібно надати всю наявну інформацію про порушення прав пацієнта. Інакше НСЗУ звернеться до заявника для уточнення, і розгляд скарги займе більше часу.

У скарзі обов’язково вкажіть:

  •  Прізвище, ім’я та по батькові пацієнта, дату народження (день, місяць, рік). Якщо скаргу подає третя особа, потрібно надати документи, що підтверджують ваше право представляти інтереси іншої особи.
  •  Дату події.
  •  Назву лікарні. Додайте код ЄДРПОУ, якщо є можливість.
  •  Посаду, прізвище, ім’я та по батькові особи, яка вимагала оплату або відмовила у наданні медичної послуги.
  •  Деталі ситуації.
  •  Суму коштів, яку витратили або яку вимагали. Додайте копії чеків на ліки чи медичні послуги, які довелося купити за власний кошт.
  •  Контакти для зв’язку.

Можливі порушення:

  •  Вимагання коштів за послуги, гарантовані Програмою медичних гарантій.
  •  Вимагання купівлі ліків або розхідних матеріалів (стерильних наборів, рентгенівських плівок тощо).
  •  Примус до сплати «благодійного» внеску.
  •  Неетична поведінка співробітників.
  •  Відмова у виписці е-рецепту на «Доступні ліки».

Подати скаргу до НСЗУ можна:

  •  Через електронну форму на сайті або за безоплатним номером 16-77.
  •  Надіславши лист електронною поштою [email protected] або звичайною поштою (проспект Степана Бандери, 19, м. Київ, 04073).
  •  Написавши звернення на особистому прийомі громадян
Коментар
04/11/2024 Понеділок
04.11.2024
02.11.2024
01.11.2024
Афіша
  • Сьогодні
  • Завтра
  • Незабаром