Як перетворити донорство крові на командну гру
ДонорUA минулого року запустили проєкт DonorUA for Teams — технічне рішення для командного і корпоративного донорства.
За цим сухим визначенням — історії дружби та співпраці, чиєсь захоплення та ідентичність, а ще — сотні пацієнтів по всій країні, які отримують надію на життя. Співзасновниця ДонорUA Ірина Славінська у новій колонці для LB.ua розповіла, як це працює.
Чому донорство крові має бути цікавим
Дефіцит донорської крові — гостра проблема для багатьох країн, особливо для України під час повномасштабної війни. При цьому тема донорства оточена страхами, міфами та стереотипами. Про нього навіть сьогодні замало говорять — для пересічного українця регулярні донори — якісь особливі, «обрані люди». Самим донорам складно залучати близьких до здачі крові — хтось боїться, хтось не має часу, комусь складно дотримуватися дієти.
Прагнення бути частиною спільноти — природний механізм, який підкріплюється ціннісною складовою, бо спільнота, що рятує життя — це вже щось майже з фільмів про супергероїв. Точкове донорство, на жаль, не приваблює — для нього потрібне вольове зусилля, а на широку аудиторію краще діє імпульс «хочу так само». Тому для популяризації донорства варто показати, що нас багато, ми класні і любимо те, що робимо.
DonorUA for Teams — один із інструментів для побудови саме такої культури донорства. Команда на нашій платформі дещо схожа на групу у фейсбуці, тільки замість палких дискусій ви змагаєтеся, хто більше здасть крові. На сторінці можна відстежувати статистику, змагатися з іншими командами або створювати підкоманди всередині своєї спільноти. Команди можуть реєструвати в системі власні події, якщо люди здають кров разом.
Зараз у DonorUA for Teams вже більше 2000 верифікованих донацій. Це майже 1000 л крові і потенційно до 6000 пацієнтів, які отримали допомогу. Всього в системі зареєстровано більше 90 команд.
Корпоративне донорство
Потужний приклад командного донорства подає бізнес. Корпоративні донації — це одночасно про тимбілдинг і соціальну відповідальність бренду. З ДонорUA деякі компанії та державні установи здавали кров уже кілька разів, і не збираються зупинятися — це стає для колективу традицією, яка об’єднує і надихає.
DonorUA for Teams цю традицію систематизує та гейміфікує. Команда може ставити пере собою цілі — наприклад, забезпечити кров’ю пацієнтів конкретної лікарні. Колеги можуть відстежувати кількість власних донацій і змагатися між собою, навіть цілими відділами.
За допомогою системи можна швидко організувати корпоративний день донора — в офісі або центрі крові. Якщо ж компанія обирає ширший функціонал, вона ще й додатково фінансує розвиток донорського руху.
Розвиток спільнот донорів
Хоча DonorUA for Teams початково розроблялося як рішення для копоративного донорства, його можуть використовувати будь-які спільноти: спортивні команди, волонтерські об’єднання, творчі спілки, групи за інтересами чи просто компанії друзів. Наприклад, на рахунку команди вінницьких футболістів «ФК Оріон & Вінниця молодіжна» — вже більше 50 донацій, а київська команда UrsusDonor, створена на базі спільноти творчої молоді, має вже понад 400 кроводач.