Необхідно пройти обстеження, а обладнання для нього в лікарні немає: як діяти в такій ситуації

21 Вересня 2023, 16:45
Як пройти обстеження, коли в лікарні немає відповідного обладнання 479
Як пройти обстеження, коли в лікарні немає відповідного обладнання

«Мені необхідно пройти обстеження, а обладнання для нього в лікарні немає»: як діяти в таких ситуаціях?

На гарячу лінію часто звертаються пацієнти, які не можуть безоплатно пройти обстеження, бо в їхньому медзакладі немає потрібного обладнання – пише благодійний фонд Пацієнти України у фейсбуці.
 
Одна з них — пані Ольга. Вона звернулася до офтальмолога у районну лікарню. Під час візиту виявилося, що Ользі потрібно пройти додаткове обстеження – рефрактометрію. Проте необхідного обладнання в медзакладі не було, тож обстеження вона пройти не змогла. А без нього не розпочався і процес лікування.
 
Ольга вже думала йти в приватну клініку, але спочатку подзвонила на гарячу лінію. Спеціалісти розповіли жінці, що вона має право безоплатно отримати необхідну діагностику в іншій лікарні, яка має договір з НСЗУ на відповідну послугу.
 
Як це зробити:
 
1. Візьміть електронне направлення від лікаря, який призначив вам обстеження.
2. Якщо ви знаєте лікарню, яка надає такі послуги за програмою медичних гарантій - зверніться туди.
3. Якщо подібних лікарень не знаєте, зателефонуйте в Департамент охорони здоровʼя вашої області та дізнайтеся, який із закладів може надати послугу безоплатно.
4. Запишіться на обстеження в обрану вами лікарню через онлайн-ресурс або по телефону та отримайте його безоплатно.
 
Але чому виникає ця проблема.
 
Одна з причин — лікарня може просто не мати потрібного договору з НСЗУ, і, відповідно, не надавати такі послуги пацієнту. У такому випадку лікар одразу має виписати вам направлення на безоплатне обстеження. Ви можете отримати його в будь-якому іншому медзакладі, що має відповідне обладнання та договір з НСЗУ.
Але є й недоброчесні лікарні, які уклали договори про надання послуг, не маючи необхідного обладнання. 
 
Дізнатися, за якими пакетами працює ваша лікарня,  можна на сайті НСЗУ (https://nszu.gov.ua/) або на їх гарячій лінії за номером 16-77.
 
Якщо договір про послугу укладений, але вона не надається, необхідно залишити скаргу на сайті НСЗУ.

Отримати консультацію про свої права ви можете на гарячій лінії «Номер здоров'я» за телефонами:

  • (096) 2-888-003
  • (095) 2-888-005
Коментар
10/12/2023 Субота
09.12.2023
08.12.2023