Як діяти пацієнту, коли йому відмовили у безоплатному лікуванні

В Україні багато медичних послуг покриває Програма медичних гарантій. Консультації лікарів, аналізи, УЗД, рентген, КТ, МРТ… Лікування в стаціонарі та операції… Реабілітація та паліативна допомога… Пологи, неонатальна допомога… Гемодіаліз, лікування онкології, туберкульозу, розладів психіки та поведінки… Медична допомога при інсультах та інфарктах… – все це та ще багато інших медичних послуг покриває Програма медичних гарантій.
А отже пацієнти можуть розраховувати на безоплатне лікування, включно із обстеженнями та ліками з Нацпереліку, роз'яснюють у Нацслужбі здоров'я.
Попри це трапляються випадки, коли в лікарні відмовляють у безоплатному лікуванні, гарантованому Програмою медгарантій. Так не має бути.
У Нацслужбі здоров'я розповідають, як діяти пацієнту в таких випадках.
Перше, що варто зробити – це звернутися за роз’ясненнями до керівника лікарні. Або ж до власника закладу охорони здоров’я – відповідного органу місцевої влади.
Читайте також: Лікарня Львова поверне до бюджету 6,4 мільйона гривень через порушення, виявлені при лікуванні інсультів
Строк розгляду скарги – 30 робочих днів, відповідно до законодавства. Але у більшості випадків розгляд займає не більше десяти робочих днів.
Щоб правильно подати скаргу, необхідно надати у зверненні усю наявну інформацію про порушення прав пацієнта. Інакше НСЗУ звертається до заявника для уточнення інформації, і розгляд скарги займає набагато більше часу.
Читайте також: Ковельчанка, поскаржившись в НСЗУ, повернула кошти за лікування чоловіка
-
Прізвище, ім’я та по батькові пацієнта, дату народження (в форматі день, місяць, рік народження). У випадку написання скарги від імені третьої особи необхідно надати документи, що підтверджують ваше право представляти інтереси іншої особи.
-
Дата події.
-
Правильна назва лікарні. Якщо є змога, додайте код ЄДРПОУ.
-
Посада, прізвище, ім’я та по батькові особи, яка вимагала оплату за медичні послуги, ліки чи інші матеріали чи відмовлялася надати медичну послугу.
-
Деталі ситуації, яка сталася. (Випадки можливих порушень – вимагання коштів за надання послуг, які гарантовано Програмою медичних гарантій, вимагання купівлі ліків, розхідних матеріалів (стерильних наборів, рентгенівських плівок та інше) тощо, примус до сплати «благодійного» внеску до визначеної організації за вказаними реквізитами або вимагання такого внеску готівкою, неетична поведінка співробітників закладу охорони здоров’я, відмова у виписці е-рецепту на «Доступні ліки» та ін.)
- Сума коштів, яку довелось витратити, або яку вимагали. За наявності додайте копії чеків на ліки чи медичні послуги, які довелося придбати за власний кошт.
- Контакти для зв’язку. Це дуже важливо, адже інакше втрачається можливість надання відповіді і швидкої зворотної комунікації.
Подати скаргу до НСЗУ можна:
-
через електронну форму на сайті https://service.e-health.gov.ua/.../osobisti.../citizen-form або за безкоштовним номером 16-77 і її буде зафіксовано оператором гарячої лінії;
-
надіславши лист електронною поштою [email protected] або звичайною поштою (проспект Степана Бандери, 19, м. Київ, 04073);
-
написавши звернення на особистому прийомі громадян