Толерантність у спілкуванні лікаря та пацієнта: які правила

17 Листопада 2022, 17:23
Толерантність: на що має право пацієнт та як має реагувати лікар 1000
Толерантність: на що має право пацієнт та як має реагувати лікар

Толерантність необхідна в будь-яких стосунках, в тому числі лікаря та пацієнта.

Це не поступка, поблажливість чи потурання, а передусім, визнання універсальних прав та основних свобод людини, роз'яснюють у Нацслужбі здоров'я. 

Не виняток – взаємини на рівні лікар та пацієнт.
Пацієнт має право на доброзичливе ставлення з боку медичних працівників, незалежно від стану здоров’я, анатомо-фізіологічних особливостей, віку, національності, гендерної ідентичності, сексуальної орієнтації тощо.
Водночас і лікар або будь-який інший медичний працівник має право на толерантне ставлення з боку пацієнта. Важливо будувати комунікації так, щоб не вдаватись до стереотипів, а навпаки - допомагати їх долати.
Наприклад, педіатр не може відмовитися від детального роз'яснення про необхідність планових щеплень через етнічне походження чи віросповідання своїх пацієнтів. Проте, варто також з повагою ставитись і до того, що зважаючи на релігійні традиції, в представників різних віросповідань може бути різний рівень ставлення до вакцинації.
Так само пацієнту не варто відмовлятись від медичної допомоги лікаря, який має інший колір шкіри або віросповідання, через упереджене ставлення до його інакшості.

У низці пакетів послуг Програми медичних гарантій до медзакладів є вимога – толерантне ставлення до пацієнта. Зокрема до людей з туберкульозом, ВІЛ – тобто тих пацієнтів, які стигматизуються суспільством, але потребують лікування і толерантного ставлення. Також це люди з психічними та поведінковими розладами внаслідок вживання опіоїдів – для яких передбачений пакет замісної підтримувальної терапії.

Коментар
20/04/2024 Субота
20.04.2024
19.04.2024