Куди звертатися пацієнтам, коли порушені їхні права
Держава гарантує всім пацієнтам надання необхідної медичної допомоги та лікарських засобів, які передбачені Програмою медичних гарантій, безоплатно.
Війна не є причиною, по якій з пацієнта можуть вимагати гроші за надані послуги або ліки, роз'яснюють у Нацслужбі здоров'я.
- екстрена медична допомога;
- первинна медична допомога;
- спеціалізована та високоспеціалізована медична допомога;
- паліативна медична допомога;
- реабілітація;
- медична допомога дітям до 16 років;
- медична допомога у зв’язку з вагітністю та пологами;
- програма «Доступні ліки».
Програма медичних гарантій визначає чіткий перелік та обсяг медичних послуг та лікарських засобів, оплата яких гарантується за рахунок коштів Державного бюджету України. Це означає, що пацієнт має право отримувати їх безоплатно у лікарнях, які працюють за договором з НСЗУ.
Якщо у закладі, який має договір із НСЗУ, безпідставно відмовили в наданні послуг, передбачених ПМГ, або вимагали гроші, це є порушенням прав пацієнта.
У такому разі, ви або ваші близькі можуть поскаржитися на неправомірні дії лікаря як на місцевому рівні, так і в НСЗУ:
-
написати скаргу до головного лікаря (медичного директора) медичного закладу про неправомірні дії лікаря;
-
написати скаргу до Департаменту охорони здоров’я в вашому місті або регіоні;
-
подати скаргу через електронну форму на сайті НСЗУ: https://bit.ly/3L9IUdM (як правильно оформити скаргу ми розповідали тут https://bit.ly/3wPWME5);
-
звернутися у контакт-центр НСЗУ за безоплатним номером 16-77;
-
зателефонувати зі скаргою на урядову лінію Кабінету міністрів України — 15-45.
Не соромтесь і не хвилюйтесь через те, що ви подаєте скаргу. Бо саме ваша небайдужа громадянська позиція дозволить покращити медичну систему в Україні.
НСЗУ реагує на всі офіційно подані скарги, адже ми захищаємо права пацієнта