Як правильно спілкуватися з лікарем під час лікування COVID-19

02 Грудня 2020, 17:45
1097

Чимало пацієнтів з підозрою або підтвердженим COVID-19 лікуються амбулаторно – вдома, під наглядом свого сімейного лікаря, терапевта чи педіатра.

Про це інформують на сторінці НСЗУ в мережі.

Наскільки успішним буде подолання хвороби залежить не лише від імунітету людину, а й від уміння побудувати ефективні комунікації на рівні «пацієнт – лікар». Пропонуємо три поради пацієнтам щодо комунікації з сімейним лікарем під час лікування COVID.

Довіра та чесність

Сподіваємось, ви обрали такого лікаря ПМД, якому довіряєте власне лікування або лікування ваших рідних. Адже без довіри успішне лікування зводиться нанівець. Бо “самолікування” шкодить швидкому одужанню.

Якщо ви не розумієте логіки певних призначень, обстежень чи логіки їх відсутності, попросіть свого лікаря пояснити це зрозумілою мовою. Пам’ятайте, що пацієнт має право бути залученим у лікувальний процес і дізнаватись про мету запропонованих лікувальних заходів.

Пам’ятайте, що лікар має право на повагу, ввічливість та спілкування з дотриманням норм етики з боку своїх пацієнтів. А ще - на правдиву інформацію. Тож не приховуйте від лікаря жодних симптомів, особливо під час особистого візиту у медичний заклад. Варто попереджати про ймовірну коронавірусну хворобу перед тим, як записатись на прийом. Навіть «якщо вас тільки послухати».

Офлайн, онлайн та канали зв’язку

Проясніть, як відбуватиметься ваше спілкування з лікарем від моменту встановлення діагнозу до одужання. З’ясуйте, як часто необхідно буде відвідувати лікаря, в який спосіб записуватись на прийом, як інформувати про свій стан та зміни самопочуття.

Якщо ви триматимете зв’язок з лікарем телефоном, запитайте про номер, на який можна дзвонити та з яких причин. Телефонуючи лікарю, починайте розмову з нагадування, хто ви, та відразу переходьте до суті питання.

Якщо ви плануєте тримати зв’язок у месенджері, то дізнайтесь, в який саме з них можна слати лікареві текстові повідомлення. Не відправляйте аудіо, відеоповідомлень, якщо ви не узгодили такий формат заздалегідь.

Час має значення

Майте повагу до часу лікаря. З’ясуйте, в який часовий проміжок ви можете дзвонити або писати і в який - точно не можете. Поцікавтесь про можливість комунікацій на вихідних та святах.

Пам’ятайте, що на відміну від екстреної, медична допомога, яку надають лікарі первинної ланки, не відносяться до невідкладної. До диспетчера екстреної медичної допомоги при невідкладних станах можна дзвонити 24/7, до сімейного лікаря - ні.

Обговоріть зі своїм лікарем, коли при коронавірусній хворобі в разі погіршення стану варто відразу телефонувати до 103, щоб не втрачати дорогоцінного часу.

Читайте також: Яку заробітну плату отримують медики в Україні

Підписуйтеся на сторінку Район.Медицина у facebook та стежте за телеграм-каналом «Район здорової людини», де оперативно оновлюється інформація.

Коментар
25/04/2024 Четвер
25.04.2024
24.04.2024